ה' באייר 62 (כיכר המדינה), תל אביב | טל' 03-6869997 | דוא"ל: [email protected]
יצירת קשר
הכשרה והדרכה לדיאטניות, מטפלים ואנשי מקצוע
ללמוד מהמנוסות והטובות ביותר
הדרכה
הקשבה • דיון • ראיה קדימה • כיוון • הנעה לפעולה
הדרכה מתבוננת וחוקרת את מערכות היחסים הנרקמות בין דיאטנית למטופל .
עמדת המדריכה היא לעולם לא ביקורתית.
מטרת ההדרכה היא לקדם את הדיאטנית , להעצים אותה ולתמוך בה. ההדרכה ממקדת את יעדי הטיפול ומקצרת את הדרך להובלת המטופל להצלחה.
בהדרכה מתקיים שיח ולמידה על התהליכים הרגשיים והמקצועיים בהם נפגשת הדיאטנית במהלך עבודתה. שיח כזה מקדם את היכולות האינטואיטיביות והמקצועיות של הדיאטנית, ומגבש את עמדתה המקצועית.
הכניסה לשיח יכולה להיות דרך תיאור מקרה או דרך שאלה שיש לדיאטנית לגבי מטופל. בהדרכה נלמד להציג את המקרים והשאלות, ונפרום את המורכבות שלהם.
ההדרכה יכול להיות אישית או קבוצתית.
דיאטניות מספרות על סופרויז'ן בשיווי משקל:
דיאטניות שעברו הדרכה בשיווי משקל כותבות:
א. השנה החלטתי שאני ב"דיאטת קורסים", ואת תקציב ההתפתחות המקצועית אני משקיעה בסופרוויז'ן.
בתחילת השנה הייתי בכמה מפגשים אצל פסיכולוגית. זה עזר, והיה טוב שיש גורם מקצועי שמלווה אותי (במיוחד כי בדיוק "נחת" עלי מקרה מ-א-ו-ד מורכב), אבל זה לא היה זה.
חיפשתי מקום אחר, ואז באחד המפגשים של פורום התנהגויות אכילה של עתיד (שאגב, הפורומים של עתיד זה דרך מצוינת להתפתחות מקצועית ללא תשלום), שמעתי את Nadia Grunstein מדברת על קבוצת סופרוויז'ן.
ביוני האחרון הצטרפתי לקבוצת הדרכה אצלה, ובמקביל עשיתי גם כמה מפגשים אישיים להשלמות.
עכשיו כתבתי לנדיה הודעת תודה בפעם המליון בערך בחצי השנה האחרונה, והבנתי שהגיע הזמן לכתוב גם לכם כדי שתדעו איזה נכס יש פה.
הגעתי לנדיה כשאני מצד אחד מאוד אוהבת את העבודה בקליניקה, ומצד שני מלאה בשאלות, וגם פחדים וחששות. וזה עושה לי קווץ' בבטן.
בכמה חודשים שאני אצלה אני מרגישה שעשיתי דרך ענקית.
קודם כל, הידיעה שיש לי את המקום שאליו אני יכולה להגיע – לפרוק ולאוורר, להתייעץ, לקבל הכוונה, לקבל חיזוקים אם אני בדרך הנכונה, והנחיות אם אני לא. כל זה נותן לי המון בטחון ואוויר.
הדבר השני הוא שאני ממש רואה את ההתפתחות המקצועית שלי. האני מאמין שלי הולך ומתגבש, הזהות המקצועית שלי נעשית ברורה יותר ויותר. אני מתחילה לגבש שיטה בטיפולים, שהיא כמובן עדיין אישית ושונה בין מטופל מטופל, אבל יש חוט שמקשר בין כולם ועושה לי הרבה סדר.
וזה ניכר גם בקליניקה טפו טפו חמסה שום.
אני מצפה בקוצר רוח לכל טיפול, ומרוב הטיפולים יוצאת בתחושה מאוד טובה, ומבינה כמה אני משמעותית למטופלים.
נדיה מדהימה. היא לא מנחיתה עליך את הגישה שלה והדרך שלה, אלא שואלת שאלות שמעוררות מחשבה ומביאות כל אחת לגבש את הדרך הנכונה לה. כל זה בגישה נעימה, ובצורה עניינית. ובכלל היא בן אדם מדהים שפשוט כיף להיות לידה.
אני מבינה שגם כאשר יסתיים צום הקורסים, סופרוויז'ן זה משהו שאמשיך בו כל עוד אני מטפלת. זה כל כך חשוב, ואני ממש שמחה שמצאתי את המקום הנכון לי לעשות את זה.
אז תודה ענקית נדיה!
וממליצה לכל אחד למצוא לו את הנדיה שלו 🙂
ב. ההדרכה מוצלחת מאוד, וסיפקה לי כלים רבים לעבודה. בכל מקרה אני ממליצה בחום..
______________________________________________________________
ג.לנדיה, לילי, מעט באיחור, אבל עדיף מאוחר מאשר לעולם לא,
רציתי להודות לכם, תכנים שלא הערכתי במהלך ההדרכה, הפכו להיות שימושיים בפרקטיקה יותר ויותר בחודשים האחרונים.
אז המון תודה.
______________________________________________________________
ד.הגעתי לשיווי משקל במקרה, כשלקחתי יום חופש מהעבודה. שמעתי המלצות חמות והתכוונתי לחוות מפגש אחד בלבד. לאחר המפגש שיניתי את שעות העבודה שלי ומאז הגעתי בעקביות לכל הפגישות.
לפני שהגעתי לשיווי משקל היה לי קושי לשרטט את גבול עבודתי כדיאטנית והעמסתי על עצמי תחומים שאינני מומחית בהם, דבר שהוסיף לתסכולי המקצועי. עם הזמן למדתי הן להפנות לאנשי מקצוע נוספים והן להיעזר בהם באופן מקצועי.
הפגישות בשיווי משקל מחזקות את המקצועיות והביטחון בעבודתי כדיאטנית, אני מתייעצת לגבי מטופלים שמתקדמים למבוי סתום ומקבלת רעיונות וכיווני חשיבה שעוזרים לי "לצאת מהמסגרת". בנוסף אני לומדת מתיאורי המקרה שמובאים ע"י המשתתפים בקבוצה ובכך מתאפשר לי ללמוד דרכי טיפול מזוויות חדשות. כמו כן למדתי להשתמש מחדש בכלים בסיסיים כגון BMI ועקומות גדילה בדרך שמקדמת את מטופלי.
אני מרגישה שאני במסגרת שמבינה את צרכיי ומקדמת אותי מבחינה מקצועית ואישית.
אני מצפה לאכילה המשותפת שלנו ואשמח אם יש לך כלים לא שגרתיים נוספים ללמד אותנו.
נדיה, תודה רבה!!
אני חושבת שאת אחת הנשים המקצועיות והחדות ביותר שיצא לי לפגוש בתחום.
______________________________________________________________
ה.ההדרכה מספקת לי יעוץ מקצועי, ובמיוחד חשובה במקרים שאני עובדת מול מטופל באופן פרטני, ולא כחלק מצוות. מאפשרת לי לבדוק האם נהגתי בצורה המקצועית ביותר, ואם טעיתי, אוכל לתקן.
ישנה הקלה מבחינתי, כאשר אני יודעת שישנו גורם שאוכל לפנות אליו בנוגע להתלבטויות מקצועיות, בכל סוגיה שעולה במהלך הטיפול.
מאפשרת ונטילציה מהפגישות הקשות יותר, כאשר עולות סוגיות אישיות הנוגעות למטופל או כאשר מתעוררת אצלי התנגדות אל המטופל.
נותנת עוד נקודת מבט על הטיפול, ועל ידי כך מעלה נקודות נוספות שאני בעצמי לא חשבתי עליהן.
תודה לנדיה!
______________________________________________________________
ו.המפגשים המעשיים היו מצוינים! השילוב של תיאורי מקרה ודיונים מאוד מעשירים ומלמדים. המבנה היה רציף, בונה ומלמד. מתן כלים וידע מעשי בטיפול
______________________________________________________________
ז.הגעתי למפגשים בשיווי משקל לאחר שנה של עבודה במקצוע, בבית חולים ובמתן ייעוצי תזונה אישיים בחברות שונות.
הגעתי מאוד עמוסה ומבולבלת, לאחר כל מפגש אני יוצאת ומבינה שיש עוד הרבה ללמוד.
בהתחלה המפגשים חידדו לי שוב את תפקידי ומקומי כדיאטנית ואת הכלים המקצועיים וההסברים המקצועיים שחייבים להיות הבסיס לכל העבודה.
המפגשים גרמו לי להסתכל על הטיפול בצורה יותר תהליכית ולתכנן אותו בהתאם.
בנוסף במפגשים מעלים קשיים ו/ או "תקיעות" בטיפול התזונתי, ועל ידי הקבוצה וע"י שאילת שאלות גורם לי להתמודד עם הנקודות החלשות יותר ולשפר את הטיפול.
אפקט הקבוצה גם פותח פתח לנישות שונות כמו סוכרת, הפרעות אכילה וכדומה ומתן גישות שונות לטיפול.
לסיכום אני חושבת שכל דיאטנית צריכה מקום ל"שחרר" תסכולים ולהתייעץ על מנת להשתפר. וזה בדיוק מה שאני מרגישה בפגישות.
קורסים
להיות מנהלת אפליקציה
– האפליקציה לשינוי חשיבה, התנהגות והרגלי אכילה
עבורך הדיאטנית, כמנהלת אפליקציה, תקבלי את היתרונות הבאים:
☑ נגישות ליומן המזון והתנהגות האכילה של המטופל, בזמנך
☑ מעלה מודעות למגוון התנהגויות בזמן אמת ושמה זרקור מידי על התנהגויות בעיתיות שהיה לוקח זמן רב לגלות בטיפול
☑ חושפת במהירות דפוסי אכילה ונותנת תמונה שלמה של התנהגות האכילה
☑ מאפשרת לך לבחור במה להתמקד בכל שלב בטיפול
☑ עוזרת לך לנהל, ליעל ולתכנן את הטיפול
☑ הקול הטיפולי שלך נשמע, מהדהד ומלווה את המטופל בארוחות
עבור המטופל
☑ ההתייחסות לאפליקציה היא כמו משחק ולכן יותר קל למלא מרשימות
☑ אין פחד שהיומן ייחשף, אלמנט הבושה יורד
☑ הכימות הסטטיסטי של ההתנהגויות בדוח, מכין אותו לשינוי שיעשה בפגישה
☑ הפנמה מהירה יחסית של האפליקציה בהשוואה ליומני אכילה